Jak dobrze przygotować plakat reklamowy?

Jak dobrze przygotować plakat reklamowy?

plakat reklamowy

Plakaty reklamowe otaczają nas z każdej strony, gdy tylko wyjdziemy z domu. Możemy zobaczyć je nie tylko na ulicznych słupach ogłoszeniowych, ale także w sklepach, bibliotekach, na stacjach benzynowych i na przystankach. Jednak każdy z nas doskonale wie, że część z nich w natłoku informacji kompletnie nam umyka, a tylko niewiele z nich przykuwa naszą uwagę i sprawia, że chcemy dokładniej się im przyjrzeć.

Grafika i tekst

Przygotowanie plakatu warto zlecić doświadczonemu specjaliście. Chociaż każda osoba wie, że na plakacie musi znaleźć się grafika i tekst, niewiele osób potrafi wymyśleć je tak, by były mile dla oka i przyciągały uwagę. Bardzo  ważne jest to, by zawartość plakatu była krótka i konkretna. Plakaty reklamowe zazwyczaj oglądamy przechodząc obok nich lub przejeżdżając. Nie zatrzymujemy się przy nich by dokładnie przeanalizować ich treść. Dlatego na plakacie powinna znaleźć się tylko konkretna informacja, bez zbędnych szczegółów. Wybierając grafikę do plakatu warto pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze: musimy mieć prawa do jej użycia. Po drugie: grafika musi być odpowiednia do miejsc, w których zamierzamy wywiesić nasze plakaty. Jeśli zrobimy świetny plakat z nagą kobietą, a chcemy wywiesić go w okolicy przedszkoli lub szkół możemy być pewni, że szybko zostanie zdjęty, a nas może spotkać kara.

Druk

Nie mniej istotne jest zlecenie druku plakatów doświadczonej drukarni. Plakaty muszą mieć świetną jakość, by w ogóle ktoś miał ochotę zatrzymać na nich wzrok. Niedopuszczalne są różnego rodzaju rozmazania, nieostrości, plamy i inne skazy. Dobra drukarnia zadba również o dostarczenie plakatów w nienagannym stanie: bez zagięć, zachlapań itp. Wiele drukarni doświadczonych w drukowaniu plakatów chętnie pomaga klientom w wyłapywaniu błędów zarówno merytorycznych jak i graficznych w dostarczonym projekcie. Dzięki temu można poprawić je, zanim druk ruszy pełną parą. To  z kolei skutkuje uniknięciem zbędnych wydatków na nieudane plakaty.