Firmowe kalendarze. Co zamówić?

Kalendarze firmowe

Jednym z dobrych pomysłów na promocję firmy są kalendarze z jej logotypem. Dlaczego to dobry pomysł? Z tego powodu, iż kalendarze są bardzo praktycznymi gadżetami i osoby nimi obdarowane chętnie ich używają. Co za tym idzie, logotyp firmy wisi dumnie na ścianie w widocznym miejscu. Osoby na niego patrzące dobrze zapamiętują markę, jeśli widzą ją pierwszy raz, a jej stali klienci utrwalają codziennie utrwalają sobie świadomość jej istnienia i budują lojalność wobec niej. W stworzeniu kalendarzy pomoże nam dobra drukarnia, warto jednak zastanowić się, co tak naprawdę chcemy zamówić.

Na ścianę

Każdy dobry producent kalendarzy ma w swojej ofercie kalendarze na ścianę. Mogą to być zwykłe kalendarze jednostronne, a także te chętniej używane przez klientów – trójdzielne. Grafikę na zwykłym kalendarzu warto dobrze przemyśleć. Po pierwsze powinna ona przyciągać wzrok, być estetyczna i ładna, jednak nie może utrudniać korzystania z kalendarza i zasłaniać dni. Logotyp powinien być czytelny i widoczny, jednak nie może zdominować kalendarza. Jeśli sami nie mamy pomysłu jak kalendarz powinien wyglądać, warto poprosić o pomoc doświadczonego grafika lub po prostu drukarnię, która ma dla nas kalendarze wykonać. Podobnie sprawa się ma z kalendarzami trójdzielnymi. Łatwiej zaprojektować w nich grafikę, gdyż, ma ona swoją oddzielną część. Jednak powierzchnia jest stosunkowo nieduża, warto więc upewnić się, czy nie ma na niej za dużo detali i pozostaje czytelna.

Na biurko

Dobrym pomysłem jest też zamówienie mniejszych kalendarzy, do postawienia na biurko. Ich koszt nie jest duży, a każdy pracownik, który nie ma gdzie powiesić kalendarza trójdzielnego, chętnie z takiego korzysta. Kalendarzyk można wręczać klientom jako gratisowy drobiazg, lub wysyłać z życzeniami świątecznymi jako symboliczny prezent. W przypadku małych kalendarzy należy unikać umieszczania na nich wielu informacji pisanych. Mogą one być nieczytelne zwłaszcza dla osób, które mają słaby wzrok. Aby kalendarz był praktyczny lepiej jest skupić się na chwytliwym haśle i ciekawej grafice.