Jak opakować produkt, aby wyglądał atrakcyjnie?

Opakowanie produktu jest jednym z najistotniejszych czynników, które wpływają na podjęcie przez klienta decyzji o zakupie. Badania dowodzą, że nawet 70% konsumentów nabywa towar kierując się pierwszym wrażeniem. Dlatego tak ważny jest wygląd zewnętrzny produktu. Jak sprawić, żeby był on atrakcyjny?

 

Opakowanie jako komunikat

Opakowanie sugeruje potencjalnemu nabywcy bardzo wiele informacji o produkcie, który znajduje się w jego wnętrzu. Należy zastanowić się więc, jaki komunikat pragniemy przekazać konsumentowi poprzez sposób pakowania. Istotną rolę w tym kontekście odgrywają następujące elementy:

  • jakość opakowania: wytrzymałe pudełko czy karton sugerują, że zawartość również charakteryzuje się solidnością,
  • kolorystyka: wykorzystane barwy powinny być powiązane z logotypem i jednoznacznie kojarzone z naszą marką,
  • tekst: opakowanie jest nośnikiem podstawowych informacji o produkcie, takich jak jego skład, zastosowanie, przechowywanie czy data przydatności,
  • oryginalność: dobrze, jeśli opakowanie wyróżnia się (kształtem, rozmiarem, detalami) na tle innych produktów o podobnym zastosowaniu.

Wszystkie detale znajdujące się na zewnątrz opakowania muszą być profesjonalnie wykonane. Najlepiej powierzyć druk opakowań reklamowych specjalistycznej firmie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży drukarskiej, nasi pracownicy gwarantują najwyższy poziom świadczonych w tym zakresie usług.

 

Opakowanie jako promocja marki

Opakowanie wiele mówi nie tylko o konkretnym artykule, ale także o samej marce. Dlatego dbałość o zewnętrzny wygląd naszych produktów jest jednym z podstawowych elementów budowania rozpoznawalności firmy. Znaczenie ma na przykład umieszczenie odpowiedniej wielkości logotypu w widocznym miejscu. Ważne jest także, aby wszystkie produkty cechowały się spójnością kolorystyczną i graficzną. Dzięki temu konsument już po pierwszym spojrzeniu będzie w stanie zidentyfikować producenta.

opakowania