ikona telefonu Infolinia: 74 645 69 70         

          ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.          

Jak plakaty wpływają na zwiększenie sprzedaży?

Plakat jako klasyczna i ponadczasowa forma reklamy cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Dzięki możliwości przykuwania wzroku kolorem, grafiką, tekstem, może trafić do szerokiej grupy odbiorców i zostać zapamiętanym przez potencjalnych klientów. Jest również niedrogi w produkcji. Dzięki temu na ten sposób dotarcia do klientów mogą sobie pozwolić nie tylko ogromne korporacje, ale również małe i średnie firmy.

Kto może być odbiorcą plakatu reklamowego?

Jeśli plakat zostanie umieszczony w odpowiednim miejscu, zostanie zobaczony przez setki, tysiące osób dziennie. Zawieszony na przystanku, w windzie, w autobusie nie może zostać niezauważony.  Jeśli zostanie dobrze zaprojektowany, zapadnie w pamięć, a to przełoży się na wybory konsumentów. Plakat reklamowy może również zostać wykorzystany w dotarciu do konkretnej grupy odbiorców. Umieszczony w budynku lub w okolicy miejsca, w którym znajdują się potencjalni klienci, ma większą szansę trafić do ludzi, dla których został stworzony.

Wielkim plusem plakatu jest to, że nie jest on narzucającą się formą reklamy, więc nie odstrasza ludzi, tak jak robią to rozdawane na ulicy ulotki czy wyskakujące okienka w wyszukiwarce internetowej.

W jaki sposób działa taka forma reklamy?

Plakat jest doskonałym narzędziem do przekazywania krótkich, najważniejszych informacji. Jeśli zainteresuje odbiorcę swoją formą, ten na własną rękę chętnie wyszuka informacje na temat, który został poruszony na plakacie. Odbiorca może wejść w interakcję z plakatem. Przykładem takiego zachowania jest skanowanie kodu QR, który może odnieść odbiorcę do informacji o promocjach, czy do strony internetowej. Ludzie oglądają plakaty i zapamiętują informacje, dzięki czemu firma reklamująca swoje usługi poprzez plakat staje się bardziej znajoma. Dzieje się tak dlatego,  że większość ludzi jest wzrokowcami i poprzez patrzenie na plakat podświadomie kojarzy zdjęcia produktów. To sprawia, że przy wyborach konsumenckich częściej decydują się na nie, bo już je gdzieś widzieli, więc wydają się bliższe.