ikona telefonu Infolinia: 74 645 69 70         

          ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.          

Jak przygotować skuteczny baner reklamowy?

Baner reklamowy musi się wyróżniać

Powyższa zasada odnosi się zarówno do treści, jak i grafiki. Należy uważać jednak, aby nie przeładować reklamy zbyt dużą ilością tekstu. Banery reklamowe w przestrzeni publicznej skupiają wzrok odbiorcy zaledwie na kilka sekund. Ten czas musi wystarczyć, by go zainteresować i zachęcić do sięgnięcia po dalsze informacje w innych mediach. Długie bloki tekstu zniechęcają. Zwróćmy uwagę na to, aby treść była czytelna, a jej przekaz jasny. Bardzo ważne jest hasło reklamowe, będące nośnikiem emocji. Przekaz można wzmocnić za pomocą bodźca promocyjnego, odwołującego się do pozytywnych odczuć. Rabaty i zniżki to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi.

Baner reklamowy może również posłużyć, jako środek do wprowadzenia odbiorcy w odpowiedni nastrój. W tym celu warto wykorzystać odpowiednio dobraną grafikę. Powinna być spójna z wymową reklamy i odwoływać się do identyfikacji wizualnej nadawcy baneru. Pamiętajmy o umieszczeniu loga firmy na linii wzroku oraz wyeksponowaniu danych kontaktowych. Podstawowym celem banerów reklamowych jest bowiem zachęcenie odbiorcy do działania – wejścia na stronę internetową, polubienie fanpage’a, zapisania się do newslettera, wykonania telefonu lub napisania maila. Wszystkie informacje, które będą niezbędne do wykonania tych kroków, muszą zostać umieszczone w widocznym miejscu. Warto posłużyć tzw. komunikatem call do action, czyli wykorzystać takie słowa, jak „zobacz więcej” czy „sprawdź”.

 


Baner reklamowy

Jak przygotować baner reklamowy do druku?

Przygotowanie baneru reklamowego można zlecić doświadczonej drukarni i zyskać w ten sposób gwarancję wysokiej jakości usługi i satysfakcji z produktu finalnego. W przypadku, gdy dostarczamy samodzielnie zaprojektowany baner pamiętajmy, aby był on zapisany formacie akceptowalnym przez drukarnię. Zazwyczaj są to następujące formaty: PDF, CDR, AI, TIFF, JPG, PSD, EPS. W przypadku plików PDF lub TIFF niezbędna będzie kompresja LZW, czyli spłaszczenie warstw. Plik z projektem baneru należy również skonwertować do palety kolorystycznej CMYK. Projekt powinien być wykonany w skali 1:1. Nie zapomnijmy o optymalnej rozdzielczości – w przypadku grafiki rastrowej wartość ta wynosi 150 dpi. W projekcie przygotowanym do druku należy także uwzględnić marginesy oraz spady. Wielkość spadów, czyli miejsc odcinanych w procesie drukowania, ustala się indywidualnie z każdą drukarnią. Wszystkie czcionki powinny zostać spłaszczone. Na koniec zwróćmy uwagę na jakość papieru, na którym zostanie wydrukowany baner – powinien być on wodoodporny, nie poddawać się działaniu wilgoci oraz promieni UV, a także cechować dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.