W jakich formach mogą występować pudełka produktowe?

Być może niewiele osób się nad tym zastanawiało, ale opakowania produktowe spełniają bardzo ważne funkcje. Przede wszystkim zabezpieczają ich zawartość przed uszkodzeniem, a także stanowią nośnik informacji na temat wyrobu. Nie można również zapominać o tym, że dzięki ciekawej grafice mogą też zachęcać do zakupu produktu. Nietrudno więc dostrzec, jak wiele korzyści dają opakowania produktowe. Producent wytwarzający tego typu wyroby doskonale o tym wie, dlatego dopasowuje swoją ofertę do oczekiwań klienta, proponując opakowania w różnych formach. Najpopularniejsze z nich to:

  • konsumenckie (jednostkowe) – jak sugeruje nazwa, umieszczone są w nich pojedyncze produkty,
  • zbiorcze – przechowują kilka jednostkowych produktów w ramach jednego zestawu np. kosmetyków,
  • transportowe ­– wyroby dostosowane do przewożenia produktów, szczególnie narażonych na urazy mechaniczne. Z tego też względu często używa się oznaczeń umieszczanych na opakowaniach,
  • klasyczne – standardowe warianty otwierane od góry. Aby podnieść ich atrakcyjność, na ich powierzchni często umieszcza się firmowe logo,
  • z wieczkiem – warianty o eleganckim wyglądzie i z oddzielną pokrywką. Są często używane do przechowywania smartfonów, obuwia, biżuterii,
  • pośrednie i bezpośrednie, które nie mają lub mają styczność z produktem.

Jaki jest inny podział opakowań produktowych?

Opakowania można również wyróżnić pod kątem ich formatu i konstrukcji. Każdy z nas z pewnością spotkał się z wariantami:

  • ze składaną klapą – są stabilne i zabezpieczają delikatne produkty,
  • ze wsuwaną klapą – cechują się sprawnym i szybkim składaniem. Ponadto są wytrzymałe, co tłumaczy ich zastosowanie do przechowywania cięższych produktów,
  • z automatycznym dnem – modele, które się szybko składa, a także łatwo przechowuje. Nadają się również do magazynowania cięższego towaru,
  • ze wsuwanym dnem – odpowiednie szczególnie do produktów o średnich gabarytach.

projektowanie opakowań produktowych